بینش مطهر

بینش مطهر
آخرین نظرات

افتتاحیه دوره جدید بینش مطهر،گلستان شهدا

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ

افتتاحیه  دوره جدید طرح بینش مطهر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. در این مراسم،محمد صافی،به تشریح برنامه های کلاسها پرداخت و اطلاعات لازم را به دانش پژوهان این موسسه ارائه کرد.حجت الاسلام مهدی نیلی پور،که سخنران اصلی این همایش بود،ضمن خوش آمدگویی به حاضرین عنوان کرد:من امروز می خواهم به طور مختصر سه موضوع(ارزش زندگی-زندگی فاطمه(س) با استفاده از کتب شهید مطهری و توطئه های فرهنگی دشمن) را خدمتتان ارائه کنم.که مسئله توطئه های فرهنگی را شما ها باید به مقابله با آن بپردازید.وی ادامه داد:بحث اولمان ارزش زندگی است؛اگر ما بخواهیم انسانی را نسبت به انسان دیگر مقایسه و کنیم و به آن نمره بدهیم،بر اساس صفات و فضیلت های آن نمره می دهیم.

نیلی پور در رابطه با فضیلت ها گفت:اولین ارزش تقواست،جامعه اسلامی تقوا محور است و ارزش یک انسان نیز بر اساس تقوا می باشد.ارزش دوم جهاد است؛ما در یکی از آیات قرآن دو نوع مسلمان می بینیم،یکی مجاهد، که مسلمان زحمتکش و پرتلاش است و دیگر قائد که مسلمان و شیعه بی تفاوت است.حجت الاسلام نیلی پور افزود:ارزش سوم،علم و دانش است،آدم با علم و علم دار از آدمی که علم ندارد و به دنبال علم نیست،برتر است.
وی تصریح کرد:مسیر انسانهای بزرگ همواره با تقوا و مجاهدت طی شده است و باتوجه به اینکه امسال نیز سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است،ما باید مدیریت جهادی داشته باشیم و در عرصه های زندگی خستگی ناپذیر باشیم.
نیلی پور در رابطه با مبحث دوم(شخصیت حضرت فاطمه سلام علیها)نیز گفت:کتاب انسان کامل شهید مطهری کتاب بسیار ارزشمند و خوبی است و دیدگاه جامعه نگر به ما ارائه می کند.این کتاب، ما را از افراط و تفریط دور می کند و به نظرم این کتاب را باید دو سه بار هر فرد مطالعه کند.
وی تشریح کرد:خداوند،انسان را مستعد کمالات مختلف قرارداده است،پس نباید بگذاریم استعدادهایمان به دور برود.بذر انسانیت و استعدادهای مختلف وجود دارد و ما می توانیم با بهره برداری از آن انسان بزرگی شویم.حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به تعریف شهید مطهری از تربیت گفت:تعبیر شهید مطهری از تربیت این است که؛تربیت یعنی شکوفا کردن استعدادهای نهفته و به فعلیت در آوردن استعداد های خفته درون.
وی درباره تعریف انسان کامل و ناقص چنین گفت:انسان کامل،استعدادهای خود را شناخت و به فعلیت رساند ولی انسان ناقص یک یا دو استعدادش را شکوفا کرد و به فعلیت رساند.
وی در پایان بخش دوم صحبت هایش گفت:ما باید بر اساس فرهنگ فاطمی پیش برویم و دچار تفکرات پوچ و پوچ گرایی نشویم.
حجت الاسلام نیلی پور در رابطه با بخش سوم صحبت هایشان یعنی توطئه های فرهنگی چنین گفت:در گذشته بسیاری از افراد،بی تفکر به فرمایشات شهید مطهری بودند.ما با ظهور انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی بود،نیاز به یک اتاق فکر داشتیم که به تصریح امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آن شهید مطهری بود.همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند:پشتوانه نظام اسلامی تفکرات شهید مطهری است.
وی ادامه داد:خدارا شاکریم که آثار باقی مانده از شهید مطهری خود یک مربی است و یک گرایشی به سمت آثار ایشان واقع شد ولی متاسفانه به مرور زمان،تفکرات کنار رفت و افراد نسبت به این آثار بی تفاوت شدند.وی در پایان خاطر نشان کرد:شهید مطهری می گویند،شمر زمان خود را بشناسید!این شمر زمان کنونی همان اسرائیل و آمریکا هستند.ما نباید در واقعه عاشورا دنبال این بگردیم که حضرت قاسم (ع)ازدواج کردند یا نه،باید دنباال پیام اصلی حرکت ایشان باشیم.پیام اصلی حرکت امام حسین (ع) و حضرت قاسم(ع)؛شهادت طلبی و ظلم ستیزی بود که باید سرمشق زندگی ما قرار گیرد.


                                                                                                            دبیرخانه استان اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی